آشنایی با بازار بورس

چالش های خبر

اخبار جذاب، پرطرفدار و معتبر

چالش های خبر

اخبار جذاب، پرطرفدار و معتبر

سرزدن و انتشار اخبار مستند و پرطرفدار در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

خصوصیات یک بانک خوب چیست؟

شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۱۰ ب.ظ

بانک خوب

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، از بانک ها برای مشارکت در سرمایه گذاری، اعطای وام و تسهیلات و... استفاده می شود مثل بانکداری الکترونیکی بنابراین هر روز به خدمات بانک ها اضافه می شود تا زندگی را راحت تر کند.
یک بانک خوب با ارائه خدمات بیشتر به جذب مشتریان کمک می کند در اصل هر چقدر که خدمات یک بانک بیشتر باشد مشتریان بیشتری هم خواهد داشت پس ارائه ی خدمات یک ویژگی کلی و همیشگی برای بانکها محسوب می شود.
ارتباط با مشتری یکی دیگر از ویژگی های یک بانک خوب است مثلا اینکه بانکدار تا چه حد به مشتری توجه میکند و چقدر با مشتری برخورد خوب دارد.
توجه به نیاز مشتری و برخورد خوب با آنها حتی یک احوال پرسی دوستانه و گرم می تواند از ویژگی های یک بانک خوب باشد. اما نادیده گرفتن مشتری و پاسخ به آنها با بی حوصلگی باعث میشود که مشتریان یک بانک کاهش پیدا کنند.
بانکداری الکترونیکی یکی از خدماتی است که تقریبا تمامی بانکها از آن برای ارائه خدمات بهتر به مشتری استفاده می کنند اما این بانکداری الکترونیکی باید از کیفیت بالا هم برخوردار باشد مثلا اگر به صورت آنلاین از خدمات یک بانک برای پرداخت قبوض و پرداخت قسط و... استفاده می کنیم.
داشتن تراکنش های موفق و سرعت در انجام دریافت و پرداخت و داشتن یک وب سایتی با کیفیت بالا بیشتر مورد توجه مشتریان است به خصوص اینکه در حال حاضر خیلی از افراد به دلیل مشغله در طول روز کمتر فرصت مراجعه به بانک را پیدا می کنند بنابراین داشتن یک بانکداری الکترونیکی به آنها کمک زیادی میکند در صورتی که این خدمات آنلاین از سرعت و دقت بالا برخوردار باشد به ویژگی های یک بانک کمک خواهند نمود.
پرداخت وام و اعطای تسهیلات از دیگر ویژگی هایی است که همه ی بانکها از آن برخوردار هستند اما اعطای وام و بازپرداخت آن از دغدغه های مشتریان بانکها است بنابراین هر چقدر که این فرآیند راحتتر باشد و شرایط آن برای مشتریان یک بانک آسوده تر باشد به ویژگی های خوب یک بانک اضافه می کند.
دستگاه های ATM یا همان خودپردازها نیز از دیگر دغدغه های مشتریان است یک بانک خوب با داشتن یک خودپردازی که بتواند تراکنش های موفق داشته و مشکلاتی از قبیل نداشتن پول در ساعات غیر اداری، قفل شدن صفحه نمایش، سرعت پایین در انجام دریافت و پرداخت پول، کارمزد و... به حداقل برساند.
استفاده از دستگاه کارت خوان یا پوز هم جزء ویژگی هایی است که همه ی بانکها از آن بهرمند هستند اما این دستگاهها گاهی تراکنش ناموفق داشته و یا به حالت تعلیق درمی آیند بنابراین داشتن سرعت عمل بالا در اینگونه خدمات مورد توجه مشتریان است پس باید بیش از هر چیزی به خدماتی یک بانک ارائه میکند برای جذب مشتری توجه نمود ممکن است تعداد این خدمات زیاد نباشند اما چون کیفیت بالا است بیشتر مورد توجه مشتریان خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی